Sve informacije na jednom mestu – Formiran novi Registar administrativnih postupaka i propisa

09.06.2021.

Dana 07.05.2021 godine stupio je na snagu Zakon o registru administrativnih postupaka („Sl. glasnik RS“, br. 44/2021) (u daljem tekstu: “Zakon“).

Zakonom se uređuje uspostavljanje, upravljanje i vođenje, sadržina, način korišćenja i druga pitanja od značaja za upravljanje Registrom administrativnih postupaka (u daljem tekstu: „Registar“). Registrom će biti obuhvaćeni svi administrativni postupci za građane i privredne subjekte najkasnije do 1. januara 2025. godine.

Registar pruža mogućnost da se, na brz i pregledan način, dođe do informacija o načinu podnošenja zahteva, potrebnoj dokumentaciji, rokovima za rešavanje po zahtevu, ukupnim troškovima i svim drugim neophodnim elementima postupka. Takođe, Registar daje mogućnost preuzimanja i elektronskog popunjavanja obrasca za podnošenje zahteva kod nadležnog organa uprave. Dakle, bilo da je u pitanju pribavljanje izvoda iz matične knjige ili neophodna građevinska dozvola, na Registru se nalaze svi podaci o neophodnoj dokumentaciji za pribavljanje istih, što omogućava lakše poslovanje i jednostavniju komunikaciju sa upravom.

Registar uspostavlja i njime upravlja Republički sekretarijat za javne politike uz tehničku podršku Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Registru se može pristupiti direktno preko linka rap.euprava.gov.rs ili preko portala eUprave – euprava.gov.rs 

Podzakonski propisi za sprovođenje Zakona biće doneti u roku od 90 dana počev od 07.05.2021. godine.

Još vesti

Digitalno podnošenje zahteva za upis u katastar nepokretnosti

Izmenama Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti iz 2023. godine uvedena je obaveza da se svi zahtevi koji su u nadležnosti Službe za katastar nepokretnosti podnose isključivo u elektronskoj formi, putem platforme e-Šalter.


Saznaj više >
Prikaži sve vesti

Ključne novine Zakona o centralnoj evidencji stvarnih vlasnika

U martu 2025. godine, Narodna skupština Republike Srbije usvojila je novi Zakon o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika, čije odredbe u velikoj većini će se primenjivati od 14. septembra 2026. godine. Ovaj zakon ima za cilj povećanje transparentnosti poslovanja i sprečavanje zloupotreba u finansijskom sektoru, a posebno u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma.


Saznaj više >

Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu: Ključne promene i obaveze poslodavaca

Republika Srbija je usvojila novi Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu (u daljem tekstu: Zakon), koji je stupio na snagu 7. maja 2023. godine, a poslodavci imaju obavezu da do 7. maja 2025. godine, odnosno do 01. januara 2026. godine u potpunosti usklade svoje poslovanje sa novim propisima. Ovaj zakon donosi značajne izmene sa ciljem unapređenja zaštite radnika i usklađivanja sa evropskim standardima, a neusaglašenost može dovesti do ozbiljnih posledica, uključujući visoke novčane kazne.


Saznaj više >