Kako uskladiti svoje poslovanje i interne dokumente sa pravilima zaštite konkurencije?

25.02.2022.

Komisija za zaštitu konkurencije je dala smernice kompanijama kako da izrade svoje interne dokumente i usklade poslovanje vodeći računa o osnovnim pravilima u pogledu zaštite konkurencije.

Glavna svrha ovih smernica je da se učesnici na tržištu usmere prilikom izrade svojih internih dokumenata kako bi uskladili svoje poslovanje sa propisima zaštite konkurencije. Tako, Komisija je dala osnovne smernice kako izraditi program usklađenosti poslovanja, na koji način raditi samoprocenu rizika kompanije, kako obučiti zaposlene, koji su konkretni rizici u poslovanju i kako ih identifikovati, te je dala praktične preporuke šta je poželjno, a šta nepoželjno ponašanje među učesnicima na tržištu u pogledu zaštite konurencije na tržištu.

Ceo tekst smernica pogledajte na sajtu Komisije za zaštitu konkurencije https://www.kzk.gov.rs/kzk/wp-content/uploads/2021/12/Smernice-za-izradu-programa-uskladjenosti-poslovanja-sa-propisima-o-za%C5%A1titi-konkurencije.pdf 

 

 

Još vesti

Digitalno podnošenje zahteva za upis u katastar nepokretnosti

Izmenama Zakona o postupku upisa u katastar nepokretnosti iz 2023. godine uvedena je obaveza da se svi zahtevi koji su u nadležnosti Službe za katastar nepokretnosti podnose isključivo u elektronskoj formi, putem platforme e-Šalter.


Saznaj više >
Prikaži sve vesti

Ključne novine Zakona o centralnoj evidencji stvarnih vlasnika

U martu 2025. godine, Narodna skupština Republike Srbije usvojila je novi Zakon o centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika, čije odredbe u velikoj većini će se primenjivati od 14. septembra 2026. godine. Ovaj zakon ima za cilj povećanje transparentnosti poslovanja i sprečavanje zloupotreba u finansijskom sektoru, a posebno u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma.


Saznaj više >

Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu: Ključne promene i obaveze poslodavaca

Republika Srbija je usvojila novi Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu (u daljem tekstu: Zakon), koji je stupio na snagu 7. maja 2023. godine, a poslodavci imaju obavezu da do 7. maja 2025. godine, odnosno do 01. januara 2026. godine u potpunosti usklade svoje poslovanje sa novim propisima. Ovaj zakon donosi značajne izmene sa ciljem unapređenja zaštite radnika i usklađivanja sa evropskim standardima, a neusaglašenost može dovesti do ozbiljnih posledica, uključujući visoke novčane kazne.


Saznaj više >